Inbokade o gjorda besök

tisdag 09 oktober 2018

Båten är en 1982 Westerly Conway 36 som är ketschriggad. Vi har haft den sedan 2001, dessa år har varit ett ständigt arbetande med den för att få den som vi vill ha den. Nu känns det som det mesta av betydelse är klar, men på en gammal dam som denna, så kommer det alltid till nya jobb.

Färden är bestämd enligt den principen att vi reser dit näsan pekar och vinden blåser.

Inbokade besök: 2018

16-25 oktober

Pelle o Inger, Dan o Jessica, Louise

25 okt

Kommer Kerstin o Gert ner på en liten vesit.

Gjorda besök 2018

29 sept --10 oktober

Malin o Martin på en veckas besök med bad o sol o gött att leva.

Augusti 25- sept 05

Var Tobias o Marie här på lite semester.

September 09-16

Torpagojor med Gubbar på en veckas vistelse i ett Hus vi hyrt i Galatas

April

Ingegerd på 10 dagas besök.

Gjorda besök 2017

Juni

Hade vi Ellen med kompis Emma, dom var med och seglade runt med oss till den 29 juni.

Gjorda besök 2016

September

Kommer först Ebba o i slutet av månaden kommer fam Wolff

14 augusti

Var hela familjen Blom Frid på en veckas besök.

19 Maj

Kommer syster Inger till Kreta för några dagars besök!

Gjorda besök 2015

25 oktober

Kom brorsan Pelle ner på nästan två veckor. Han hade tur och fick se både sköldpaddor o delfiner

6 oktober

Kom syster Nonne med kompisar till Marmaris. Vi fick också leva lite lyxliv med många goda restaurangbesök!

September 17

Var Marie o Tobias på en dryg veckas besök, mycket bad o många sköldpaddor kom i vägen.

2014

Oktober 15

Kom Pelle o Dan för en veckas besök i Göcek området!

September 12

Kom Malin o Martin på besök under 1 vecka, dels för att fira Martins 40 års dag. Dom var mycket nöjda med veckan som gick alldeles för fort.

April 9

Kom våra båda pojkkonfirmander ner på 2 veckors besök (Hampus o Linus). Det känns lite ödsligt här på båten just nu! Under dessa veckor har dom fått vara med på lite olika aktiviteter och träffat många nya kompisar tack vare vår kompisbåt Xantos, som också haft besök av barnbarn i olika omgångar, först var det 2 killar Kasper o André  och sedan 2 tjejer Ebba o Hanna. Vi har träffat på dom o umgåtts med grillning på stranden samt haft trevligt i största allmänhet! Den största upplevelsen, som vi tror, är när Runo,Hampus o Linus flög Tandem Paragliding från 1600 meter höjd, det tog ca 20 minuter att komma ner till stranden där Agneta tog foto på grabbarnas landningar, alla sa det var HÄFTIGT!

Mars 20

Kom Pelle ner på en veckas besök, pilkastning står på programmet med grand final och en bussresa till Pamakkula!

Pelle skrev i gästboken

Hej, Tack för den underbara veckan i Finike och utflykten till SpaHotellet! //Pelle

Gjorda besök

2013

24 Sep

Kom Germos till Marmaris, där vi mötte upp och dom seglade med oss i nästan 1 vecka.

Så här skriver Sivert i vår gästbok:

Efter en knapp vecka hemma måste vi meddela er att vi saknar de stunder vi var tillsammans ute i den Turkiska skärgården.Först måste jag tacka för ett fantastigt mottagande kl24oo när vi kom ner till hotellet med champange och annat fram på småtimmarna man kunnde inte tro att man fyllt år.Att Agneta Runo är några underbara människor vet väl alla, men att vara så inpå varann ute till havs det är som en DRÖM. Man ankrar upp i en vik slänger sig i man ser botten på 15-20 meters djup.Vattnet är så salt att man flyter. det går ni miste om ifall ni inte besöker dom.Också de små krogarna som låg i vikarna mycket god mat och dryck.Jag kunde skriva hur mycket som helst. Det har varit en upplevelse som troligen inte kommer tillbaka men TACK kära vänner vi glömmer aldrig detta.Sedan var det en vecka kvar som vi gjorde Marmaris.Glömmde bussresan när vi lämmnade er från Bozburun till Marmaris vilka vyer.Jag säger bara OKAY det kan Lisa spela från morgon till kväll Tack Agneta Runo

6 Sep

Kom Malin ner för lite avkoppling, det blev en fin vecka med snorkel o bad i stora mängder.

25 Maj

Kom Elin o Larsa med barn ner till Alanya för att bo på hotell, vi var tillsammans hela veckan.

18 Mars

Kom Pelle o Hulting på besök under en vecka, Hulting tog hem mästerskapet på pilkastning här i Port Hole, o detta till många engelsmäns förtret, det var 4 svenskar i finalen! De fick också vara med på premiärturen med Pegasus.

Gjorda besök

2012

3 November

Lisa o Sivert kom till Antalya en vecka, vi var på deras hotell under ett dygn o njöt av helpension o trevligt umgänge!.

23 Oktober

Kom Berit o Anton på besök, dom fick lite problem på hemresan, en extra dag i Istanbul. Utöver det så var veckan mycket bra!

15 Oktober

Kom Ninni o Roy till Kemer. Vi träffades några dagar och hade som vanligt trevligt.

17 September

Åker vi tillbaks till Sverige för att begrava mamma Ingrid.

10 september

Kom Elin o Larsa samt Marie o Tobias, och stannar till den 17 september.

Vi har besökt södra o norra Kos, Pserimos o Kalymnos (Varthi o Portia). Värmen, både i havet o vattnet, har varit på en behaglig nivå.

31 Augusti

Kom Lise-Lotte o Åke till Kos och stannar till den 10 september.

Vi har besökt Kalymnos och hamnen Vathis, Leros, samt en tur upp till ön Telendos, vädret var som vanligt SOLIGT o VARMT.

Juli o Augusti

Var vi hemma i Sverige

!4 Juni

Kom Ebba o Emma på besök o stannade med oss till den 5 juli, kul med ungdomar ombord!.

2-9 juni

Var Maggan o Lars och hälsar på oss, underbart väder o mycket roligt!.

Maggan o Lars skriver:

Än en gång tack för en fantastisk vecka. Håller på att tvätta för fullt. Det finns ingen restaurang här som vill hjälpa till med det. Kram till Er

24 maj - 2 Juni

Var Runo o Agneta hem för att deltaga i en återträff med gamla Järnia kompisar! .

17-24 Maj

Kom Pelle o Louise o hälsa på, stannade en vecka.

Pelle skriver:

Tack för en fantastiskt trevlig vecka!! Återkommer gärna...:) bilderna Runo lade på mitt minneskort kom jag inte åt, kan ni skicka eller lägga dem nånstans? Pelle

19-26 April

Var vi hemma för att bevittna Ebbas konfirmation, mycket stilfult o roligt besök.

21 - 31 januari

Anton på besök hos Runo. Många o långa promenader, byte av kylskåp och mycket gott att dricka o äta blev det.

2011

11 Oktober

Kom syster Inger på besök, det skull ha blivit 2 veckor hos oss men den Grekiska strejken gjorde att hon fick resa ifrån 2 dagar tidigare och vara på Rhodos 1 extra dag.

Så här skrev inger på vår gästbok:

Tack än en gång för en fantastiskt fin tid hos er. På hemväg fick jag tid på Rhodos, bodde mitt i Gamla stan, hotellet var så fint, muromgärdad trädgård med mycket blommor. Så jag vandrade runt och såg alla de gamla platserna som jag besökt för många år sen. Det var så trevligt och jag njöt hela tiden.

Många kramar från Inger

19 September

Kom "torpagojorna" med respektive ner till Kos för att segla en vecka tillsammans i en hyrd Bavaria 47 fot..

Så här skrev några GOJOR:

Hej Agneta och Runo har verkligen ställt upp för oss vid vårt besök. De hade förberett allt inför vår seglats på bästa sätt. Det blev ett underbart äventyr och minne för oss, som inte har seglat på detta sätt tidigare. Ett varmt tack från en av Torpagojorna

Tack för en härlig vecka bättre kan man inte ha det.

Har ni några euro kvar?

Stöd en grek - bli fadder idag!
Hjälp Kostas, Dimitrios och Georgiosodupulopululosos att få det fortsatt bra hemma i Grekland,

de riskerar nämligen hemskheter i sitt hemland som t.ex.
- betala skatt
- behöva gå till jobbet varje dag
- jobba längre om dagarna än 09-15
- inte få sina 14 månadslöner om året
- inte få gå i pension vid 50 år ålder med 96 % av lönen
Ge din gåva redan idag.
SMS Souvlaki till 72 500
Sms:et kostar 16 000 kr + ev operatörsavgifter.

Augusti

Var vi hemma och hälsa på den "fina" Svenska sommaren, vi gick på bröllop Christer o Dorina + träffa alla släktingar o vänner.

'Juli

kom Malin o Martin med Barn kommer till Rhodos för att stanna i 2 veckor, det längta vi till

Juni

Kom Berit o Anton ner till Athen och var med 1 vecka!

Maj

Kom Sofie överraskande ner till oss och stannade i 2 veckor och var med o firade Antons 60 årsdag.

April

April kommer Mikael att mönstra på några veckor, reser till Athen o vidare ut till Patras där vi var.

Februari 23

Kom Elin o Maria ner för att ladda batteri med att lapa lite sol, o ha trevligt.

Februari 13

Kom Yvonne o Tommy ner på en vecka, tillsammans med Rosa o Pelle. Det blev en kul vecka med att strosa runt på stan o äta o dricka lite gott.

Så här skrev våra gäster:

Yvonne o Tommy:

Fy fa... va kallt det var att komma hem. Saknar den förkänning av våren vi fick i förra veckan. Tack ska ni ha som "stod" ut med oss och tack för sällskapet. Hoppas ni får det trevligt nu när tjejerna kommer. Ha det bra!

Rosa o Pelle:

tack för ett par underbara dagar i Trapani, det var härligt att få möta våren och se lite av Sicilien, tillsammans med systrar o svågrar!

Januari 30

Kom Anton med Runo ner i 10 dagar, det blev några pilsner o lite jobb.

2010

29 aug - 10 sept

Kom syster Inger med oss ner till Malta

3- 13 juli

Kom Malin o Martin, Ebba o Linus till Sardinien, det var jätte trevligt!!!

22- 29 juni

Kom Berit o Gunnar till Sardinien, midsommarsnapsen o sill stod på bordet!

2 Juni

Kom familjen Wolff ner till Mallorca, det var roligt att träffas o krama om alla.

Marie skriver:

Hej och tack för en jätteskön semester. Vi saknar er och solen. Här i Sverige är det kallt och grått.

Skolavslutningen var jättefin, Ebba sjöng helt underbart. Ha det bra och segla lugnt.

Mitten av april

Kom Micke till Portugal för att mönstra på några dagar.

16 mars

Kom Inger o Jan till Madeira.

Vi träffade Inger o Jan vid ett par tillfällen och hade mycket trevligt tillsammans!

14 mars

Kom Ingegerd o Roy ner till Teneriffa.

Vi träffade Ninni o Roy dels tillsammans med Astrid o Cato så det blev samma trevliga som vi upplevt tidigare med dom

7 mars

Kom Astrid o Cato ner till Teneriffa och det ser vi fram emot att träffa igen, det var länge sedan sist!.

Det blev många roliga minnen och en hel del fina middagar tillsammans, både på restaurang o på eget hushåll.

13 Februari

Kom Inger o Hasse till Playa del Inglés.

Inger o Hasse skriver i gästboken:

Hej Ett hjärtligt tack för senast. Vi uppskattade verkligen våra dagar tillsammans. Vi. liksom ni. gillar ju att anstränga sig lite - då mår man allra bäst. Det var så kul att se hur ni har det på båten - nu ser jag er framför mig på ett annat sätt. Maten smakade ljuvligt och jag funderar allvarligt på att köpa en tryckkokare. Vi landade kl 20.30. Minus 14 grader och massor med snö på Arlandas parkering. Som tur var hade Hasse lagt i en snöskyffel i bilen. Den kom till användning. Som väl var åkte vi bara några mil efter det till Anna med familj. En jättemysig avslutning på en härlig vecka. Idag har Hasse varit uppe i Västersjön och skottat av taket. Vi hörde att det hade kommit 92 cm snö däruppe. Hoppas att målningen har gått bra. Ett plus - det var inte mörkt när jag slutade jobbet idag vid kl 16.30. Det glädjs vi åt! Vi hörs framöver. Många kramar från Inger och Hasse

12 Februari

Kom Monica o Peter Andresen till Puerto Rico Gran Canaria.

Monica o Peter skriver i gästboken:

Hej vänner. Vad vi ångrar att vi åkte hem, här är det bara snö o snö -28,4 inatt!! Det var så kul att träffa er och umgås några kvällar. Det gjorde inte så mycket att vädret inte var hundra det var så bra ändå. ha det så bra så länge. Kramar Monica & Peter

3 Februari

Kom Anette o Kenneth till Puerto Rico Gran Canaria.

Anette o Kenneth skriver i gästboken:

Hej och många tack för en härlig vecka som vi aldrig glömmer. Vi fick uppleva allt från att slappa på stranden, vandra i bergen, underbar segeltur. Vi fick också lära känna era goda vänner Sivert och Lisa som vi hade trevligt tillsammans med. På kvällar middagar, pubar och även dans. Hoppas Runo har taggat ner efter nyfikenheten på en kaktus. Tack snälla Runo o Agneta för er gästvänlighet. Hoppas nu ni får en fortsatt trevlig vistelse på Gran Canaria. Må så gott Kenneth Anette

30 Januari

Kom Lisa o Sivert till Puerto Rico

Lisa o Sivert skriver i gästboken:

Tack åter Tack för en mycket trevlig samvaro med er. Nu vet vi vad som ni kallar FRIHET ,som ni har talat så mycket om. Seglingen mellan Puerto Rico och Puerto de Mogan blev ett minne för livet. Bussresan tillbaka var betydligt bättre. Frågan är när vi träffas igen med dom där norrahammarsborna fantastiskt trevliga ungdomar de kanske hör av sig. Lisa träffade Elin Och Malin ute på skidbacken de pratade om hur roligt vi har haft. Jag hoppas att det finns fler som kan besöka er och uppleva er tillvaro värme sol skönt plus under bara kvällar .Kramar Lisa&Sivert

2009

30 December

Kom Yvonne o Tommy ner för att fira nyår med oss. Välkomna till Puerto Mogan!

Tommy skriver i gästboken:

Tack än en gång för en underbar vecka tillsammans i Puerto Mogan. Inte minst för ett otvunget umgänge och många glada skratt och upplevelser. Synd bara att inte Andersson var riktigt fitt for fight. Seglingen på lördagen var en fin upplevelse. Sen inte minst så är jag nog en av den få som fått agera tepåse i Atlanten. Skönt var det. Sen att tillbakavägen till bryggan på kvällen blev lite äventyrlig är en bisak. Det gick ju bra ändå. Sköt nu om er och gör nu inget som vi inte gjorde förra veckan. Detta gav blodad tand så risken fínns att vi dyker upp på en plats i närheten av er framöver. Krya på dig Agnetha och i värsta fall så testa en whisky. det biter på det mesta. Nonne och Tommy

23 november

Kom Malin o Martin  o Elin till Lanzarote, Ebba o Linus följde också med. Ett mycket välkommet besök!

Barnen skriver i gästboken:

23-30 nov Lanzarote. Vi landade kl 12 på Arrecife, där mötte mamma o pappa upp oss med bil. En liten Mazda, det dom inte visste var, att Ebba o Linus var med, det blev lite trångt, men in kom vi alla i bilen + packning. Vi hade ungefär 30 min till Playa Blanca, där väntades champagne. Där var vi i 3 nätter, badade o solade och hade det gott. Sedan blev det lite segling till Puerto Calero, sjösjuka, men mycke sol. Här har vi badat, solat, dykt, shoppat o dyl, mycke trevligt! Dagarna går fort och nu när jag (Elin) skriver är det söndag kväll och veckan går mot sitt slut. Så nu ska det packas för att ta flyget hem. Tack för en underbar vecka. Puss o kram Elin, Malin o Martin, Ebba, Linus

11 September

Kom Anton ner med sin Berit och firar hennes 60 årsdag tillsammans med Ninni o Roy.

Våra gäster skriver i gästboken:

Hej på er! Vi tackar för en fantastisk vecka i värmen runt Lissabon med Pegasus som bas. Lite segling men desto mer kulturella inslag såsom sightseeing och rundturer med buss och framförallt spårvagn. Runo ville aldrig sluta åka!! Ha de bra neråt och över till Kanarieöarna. Kramar från Anton o Berit, Ingegerd och Roy.

7-14 Augusti Pelle o Martin

Martin önskar att få ta sig ett dopp (dyka) i ett annorlunda hav, han är endast van vid dykning i Thailand!

Det blev inget dyk av men vi hade en trevlig vecka tillsammans med en hel del pubbesök.

16-22 Juli syster Inger på besök

Inger kom nerdimpande till Dublin med en veckas förvarning, så där ser man att det inte behövs planeras så mycket, utan boka ni som vill komma!

Inger skriver i gästboken:

Tack för en fantastiskt trevlig vecka på Irland. Allt är bra här hemma, mamma mår bra och jag har sovit ut nu. Men, det gungar fortfarande, förstår inte hur det kan sitta i så länge. Alla hälsar till er. Kramar från Inger

14-22 juni Anton o Berit samt Åke o Liselotte

Anton skriver i vår gästbok följande

Hej på er! Lycka till på färden! Vi har redan bokat avresan till 14/6 och anländer snarast till Pegasus för att vara med genom kanalen och uppleva Loch Ness. Hemresan bokad till 22/6 så det blir ett riktigt partaj med stor midsommarfest! Färsk sill kan utlovas men nubbe skickar vi med Pegasus när resan avlöper. Vi som anländer Pegasus under midsommaren är Anton, Berit, Lise-Lotte och Åke. Vi syns!

Anton o Berit samt Åke o Liselotte skriver i gästboken:

Corpach Skottland 13-21 juni Vi klev på i Inverness och fick vara med om en fantastisk resa genom Caledoniska Kanalen (inkl Loch Ness) Vackra vyer, god mat och trevligt sällskap - livet kan vara underbart - trots mycket regn och knott. Vi döpte om Skottland till Knottland! Ha en fortsatt god seglats önskar Berit o Anton, Lise-Lotte o Åke

Start | Gäster | Resedagbok | Karta på resväg | Utrustning på båten | Fotogalleri | Namnet Pegasus